Familjen Pettersson

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Utskällda som vanligt

Av Ninni - 7 januari 2014 15:30

Det hör inte direkt till ovanligheten att Grim och Evi blir utskällda när vi är på promenad. Inte av de tvåbenta, det händer bara någon gång ibland, utan av fyrbenta. 8 gånger av 10 när vi möter hundar så skäller dem och drar. Evi hajar till och stirrar lite, medan Grim inte bryr sig det minsta. Idag var vi på gräsplätten på baksidan för att busa lite och köra lite godislet, när det kom en man med två tibetanska spaniels. Det syntes tydligt att han hade tänkt rasta hundarna på gräsmattan innan han gick vidare, så jag tog helt sonika mina två och gick ner i ena hörnet av gräsmattan. Platsade dem, satte mig på huk och plockade fram godis. Såg det som ett utmärkt tillfälle att träna att de har fokus på mig istället. Grim tittade knappt åt de andra hundarna medan Evi tog någon snabbtitt innan hon insåg att det lönade sig mer att titta på mig. När de gått blev de löskopplade och fick busa runt lite. Det är första gången sedan Grims sjukdom bröt ut som de faktiskt kan busa som vanligt igen! Precis när Grims klor läkt bra och han blev utan tratt började Evi löpa.. Nu är hon i sluttampen, för nu kommer det bara mörkbrunt. Plus att det märks på henne. Under löpet blir hon klängig utav bara attans, gnider sig emot allt och blir i Grims ögon supertråkig eftersom hon inte vill leka. Nu vill hon leka igen och jag tycker nästan synd om Grim, för hon tenderar att ta igen all lek hon missat. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 13 mars 2014 11:18

Nu märks det att våren är på gång. Vädret som varit den senaste veckan är helt fantastiskt! Att kliva upp och se solen skina och blå himmel - toppen! Vovvarna har också varit toppenglada i vädret, särskilt som deras favoritställe äntligen börjat tina...

Av Ninni - 5 mars 2014 21:30

Sjukstugan här hemma fortsätter. Vi är sjuka alla 3, men snacka om att det kan yttra sig olika. Jag har mest symptom, med min hals, kraxiga röst, svullna lymfkörtlar, igentäppt och snorande näsa. Lilleman är snorig, men klarar sig om han får lite näs...

Av Ninni - 24 februari 2014 21:11

Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, är det verkligen 6 månader sedan vår lille gosse kom till världen?! Från sin födelsevikt på 3320 gram och 49 cm lång, till att väga 8520 gram och vara 70 cm lång vid 5 månader. Vad han väger nu och hur lång ha...

Av Ninni - 21 februari 2014 12:34

Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundDag 3 – Berätta om din hunds rasDag 4 – Din första hundDag 5 – Andra husdjur i ditt livDag 6 – Renrasig eller blandras?Dag 7 – HundsportDag 8 – Har...

Av Ninni - 21 februari 2014 11:32

Eftersom det sällan finns tillräckligt med tid varje dag för att sitta ner och skriva blogginlägg, slår jag ihop kvarvarande dagars inlägg och gör två delar utav det istället.   Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundD...

Om mig

Mitt namn är Ninni och jag är 25 år gammal. Gift med Kristian 28 år. Bor med vår son och våra två hundar i Kumla.

Birk

Född 2013-08-22, kl 13:55.
3320 gram och 49 cm lång.

 

Vårt underbara hjärtegryn!   

Grim

Meders GoldDog Chinwendu "Grim"
Född 2010-04-12
Staffordshire bullterrier, hane.

 

Pratglad som få och en riktig hussegris.   Har sedan okt -13 problem med sina klor och trolig diagnos är SLO.

Evi

  Meders GoldDog Divinium Liv "Evi"
Född 2011-06-03
Staffordshire bullterrier, tik.

 

Mattes lilla fröken och väldigt förtjust i sin nya lillebror. Även hennes hälsostatus är inte helt i topp, med D-höfter.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards