Familjen Pettersson

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

En liten gnällpelle

Av Ninni - 26 januari 2014 22:52

Det går verkligen upp och ner med Birks sömn. Ena dagen sover han jättedåligt och är konstant kinkig, den andra dagen kan han sova som vanligt och dessutom ta igen den sömn han missade innan = sover så gott som hela dagen med undantag för matpauser.. Idag har varit en sån dag där han sover dåligt. Natten var faktiskt relativt OK och vi gick upp runt kl 07:30. Efter någon timme ville han sova igen, precis som det alltid är varje dag (oavsett vilken tid vi går upp). Han sov någon timme, vaken någon timme och så höll det på fram till kl 15. Därefter brukar han kunna sova lite längre under sina bra dagar och så blev såklart inte fallet idag. Efter kl 15 sov han ingenting och vid 18 var det dags att gå ut med hundarna. Som vanligt slocknar han som ett ljus så fort vi kommer ut med vagnen. När vi kommer in lägger jag som vanligt honom i hans säng och öppnar fönstret, eftersom han har sin "åkpåsoverall" på sig. Knappa halvtimmen senare vaknar han, trots att han är trött och egentligen skulle behöva sova minst någon timme till. Sen dess har jag försökt få honom att sova och stundtals har han slappnat av och gjort power naps på någon minut. Under alla dessa timmar har han verkligen pendlat mellan högt och lågt i humöret. Nu kom vi nyligen in efter att ha gått en kvällsrunda med hundarna, mest så att Birk skulle få somna i vagnen. Under promenaden kom vi överens om att från och med imorgon kommer jag ta mig en promenad med Birk så fort han är sådär extremt kinkig och vägrar bli nattad (trots att han mer än gärna skulle sova) och varit det en stund. Jag känner att jag mår bättre när jag får komma ut med vagnen och andas lite.



Igår var jag och Birk för övrigt på en liten mammafika i Örebro, tillsammans med 10 andra mammor (antingen nyblivna eller blivande). Trevligt var det definitivt och vi ser fram emot nästa gång! Hoppas bara att lillgossen vill vara lite mer vaken, än 10 minuter innan vi ska gå.   Men just den biten är ju inte direkt något en annan styr över. Sover han så får han sova helt enkelt.


Imorgon står BVC på schemat och det är dags för vaccination igen. Antingen innebär det att Birk kommer sova som en klubbad säl, eller knappt sova alls. Förra gången var reaktionen minimal, så jag hoppas innerligt att det inte blir en större reaktion nu. Det ska i alla fall bli spännande att få veta hur mycket denna lilla gosse växt sen sist.


Nej, nu har jag suttit en liten stund sen vi kom in och hunnit slappna av lite, så nu ska jag krypa till kojs. Hejs svejs och godnatt!!!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 13 mars 2014 11:18

Nu märks det att våren är på gång. Vädret som varit den senaste veckan är helt fantastiskt! Att kliva upp och se solen skina och blå himmel - toppen! Vovvarna har också varit toppenglada i vädret, särskilt som deras favoritställe äntligen börjat tina...

Av Ninni - 5 mars 2014 21:30

Sjukstugan här hemma fortsätter. Vi är sjuka alla 3, men snacka om att det kan yttra sig olika. Jag har mest symptom, med min hals, kraxiga röst, svullna lymfkörtlar, igentäppt och snorande näsa. Lilleman är snorig, men klarar sig om han får lite näs...

Av Ninni - 24 februari 2014 21:11

Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, är det verkligen 6 månader sedan vår lille gosse kom till världen?! Från sin födelsevikt på 3320 gram och 49 cm lång, till att väga 8520 gram och vara 70 cm lång vid 5 månader. Vad han väger nu och hur lång ha...

Av Ninni - 21 februari 2014 12:34

Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundDag 3 – Berätta om din hunds rasDag 4 – Din första hundDag 5 – Andra husdjur i ditt livDag 6 – Renrasig eller blandras?Dag 7 – HundsportDag 8 – Har...

Av Ninni - 21 februari 2014 11:32

Eftersom det sällan finns tillräckligt med tid varje dag för att sitta ner och skriva blogginlägg, slår jag ihop kvarvarande dagars inlägg och gör två delar utav det istället.   Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundD...

Om mig

Mitt namn är Ninni och jag är 25 år gammal. Gift med Kristian 28 år. Bor med vår son och våra två hundar i Kumla.

Birk

Född 2013-08-22, kl 13:55.
3320 gram och 49 cm lång.

 

Vårt underbara hjärtegryn!   

Grim

Meders GoldDog Chinwendu "Grim"
Född 2010-04-12
Staffordshire bullterrier, hane.

 

Pratglad som få och en riktig hussegris.   Har sedan okt -13 problem med sina klor och trolig diagnos är SLO.

Evi

  Meders GoldDog Divinium Liv "Evi"
Född 2011-06-03
Staffordshire bullterrier, tik.

 

Mattes lilla fröken och väldigt förtjust i sin nya lillebror. Även hennes hälsostatus är inte helt i topp, med D-höfter.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards