Familjen Pettersson

Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Bajs, bajs och återigen bajs...

Av Ninni - 5 januari 2014 16:30

Håhå jaja, den lekstunden med hundarna förvandlades till ett motionspass. Evi är kopplad nu när hon löper, men Grim skulle få vara lös. Han inte ens koppla loss honom innan han sket. Evi passade på att sätta sig med och när jag kommer fram till Grim sitter han fortfarande och stånkar. Plockar upp det och då är Grim på gång och bajsar igen. När han är färdig sticker han iväg för mig, jag ropar på honom, han hinner några meter innan han måste bajsa igen. Lagomt till jag kommer fram till honom är han färdig och stack åt ett annat håll. Blir förbannad och ryter i åt honom, men man verkligen ser i blicken hur han ger mig fingret och sen tänkte han springa igen när naturen kallade på honom åter igen. Fick fatt i honom och kopplade honom och trodde han var färdig med bajsandet. Hittills hade han bara fått ur sig små små kottar, som han fått kämpa för att få ur. Eftersom han fick för sig att vägra lyssna på mig blev det ingen lekstund och vi skulle bege oss bort, när han styr kosan tillbaka för att skita igen. Plockade upp och ja, alltihopa upprepar sig ett par gånger till. Tappade räkningen vid 10:e gången.. Eftersom jag inte hade såpass många bajspåsar med mig, fick jag hålla den öppen i handen.. Så med hundarna och Evis ihopknutna bajspåse i ena handen och den öppna bajspåsen i andra, fick jag springa efter Grim under hans bajsfest. Till slut fick jag inte plats med mer i handen och fick knyta påsen och hålla tummarna att han var färdig. Nejdå.. I nödfall fick jag ta en plastpåse som låg och skräpade på backen för att plocka upp det sista. Pricken över i? Upptäckte jag hade bajs under ena skon sen, men det var inte Grims...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 13 mars 2014 11:18

Nu märks det att våren är på gång. Vädret som varit den senaste veckan är helt fantastiskt! Att kliva upp och se solen skina och blå himmel - toppen! Vovvarna har också varit toppenglada i vädret, särskilt som deras favoritställe äntligen börjat tina...

Av Ninni - 5 mars 2014 21:30

Sjukstugan här hemma fortsätter. Vi är sjuka alla 3, men snacka om att det kan yttra sig olika. Jag har mest symptom, med min hals, kraxiga röst, svullna lymfkörtlar, igentäppt och snorande näsa. Lilleman är snorig, men klarar sig om han får lite näs...

Av Ninni - 24 februari 2014 21:11

Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, är det verkligen 6 månader sedan vår lille gosse kom till världen?! Från sin födelsevikt på 3320 gram och 49 cm lång, till att väga 8520 gram och vara 70 cm lång vid 5 månader. Vad han väger nu och hur lång ha...

Av Ninni - 21 februari 2014 12:34

Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundDag 3 – Berätta om din hunds rasDag 4 – Din första hundDag 5 – Andra husdjur i ditt livDag 6 – Renrasig eller blandras?Dag 7 – HundsportDag 8 – Har...

Av Ninni - 21 februari 2014 11:32

Eftersom det sällan finns tillräckligt med tid varje dag för att sitta ner och skriva blogginlägg, slår jag ihop kvarvarande dagars inlägg och gör två delar utav det istället.   Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundD...

Om mig

Mitt namn är Ninni och jag är 25 år gammal. Gift med Kristian 28 år. Bor med vår son och våra två hundar i Kumla.

Birk

Född 2013-08-22, kl 13:55.
3320 gram och 49 cm lång.

 

Vårt underbara hjärtegryn!   

Grim

Meders GoldDog Chinwendu "Grim"
Född 2010-04-12
Staffordshire bullterrier, hane.

 

Pratglad som få och en riktig hussegris.   Har sedan okt -13 problem med sina klor och trolig diagnos är SLO.

Evi

  Meders GoldDog Divinium Liv "Evi"
Född 2011-06-03
Staffordshire bullterrier, tik.

 

Mattes lilla fröken och väldigt förtjust i sin nya lillebror. Även hennes hälsostatus är inte helt i topp, med D-höfter.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards