Familjen Pettersson

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Trattfri! Och löp...

Av Ninni - 30 december 2013 23:30

Jag kan glatt meddela att Grim är trattfri sedan ett par dagar tillbaka. Den 22:a åkte familjen (utom mannen som jobbade) hem till mina föräldrar för att fira jul. Medan vi var där hade han tratten på och fick korta stunders dispens, men fick ha den på igen för att han inte kunde låta bli att slicka. Den 23:e fick de följa med hem till min faster på födelsedagsfirande och hela vistelsen där klarade han utan tratt! Julafton firades med tratt på och juldagen fick vi skjuts hem till svärföräldrarna, dit maken kom senare på kvällen. Efter någon dag testade vi att låta honom slippa tratten och han slickade knappt någonting och har sedan dess sluppit den. Det är så skönt att han inte behöver ha den på, både för vår skull och hans egen!

Vad gäller hans klor så har senaste kloskadorna läkt och börjar mörkna lite. Självklart ser det förjävligt ut, men det gör alla hans klor som plockats bort och växer ut, det hör lite till sjukdomen. Om ett par år ser de förhoppningsvis mer vettiga ut. De klokapslar som inte tappats än ser fortfarande lite risiga ut, men ser inte sämre ut än innan jul. Så det återstår att se när de tappas. Förhoppningsvis har tillskotten börjat ge effekt.

Evi har för övrigt börjat löpa. Eller börjat och börjat, hon har löpt sen den 20:e och börjar väl närma sig höglöp nu... Grim har inte varit lika intensiv som han varit under tidigare löp. Antingen är det chippet som fortfarande har lite lite verkan, eller så har han lärt sig när det är värt att lägga energi på uppvaktning. Ska bli skönt när jag väl har råd med kastrering för Evis skull. Hon ska ändå inte gå i avel och kastreringen har ju en hel del fördelar.

Vovvarna fick en försenad julklapp idag. Djuraffären här hade 50% på tillbehör (och 30% på foder), så jag gick dit för att kika vad de hade för halsband. Turligt nog fanns de halsbanden kvar som jag suktat efter sen jag såg dem första gången, dessutom fanns de i "rätt" storlek. Helst skulle det varit 50 cm, men det fanns bara 55 cm och det går lika bra det.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ninni - 13 mars 2014 11:18

Nu märks det att våren är på gång. Vädret som varit den senaste veckan är helt fantastiskt! Att kliva upp och se solen skina och blå himmel - toppen! Vovvarna har också varit toppenglada i vädret, särskilt som deras favoritställe äntligen börjat tina...

Av Ninni - 5 mars 2014 21:30

Sjukstugan här hemma fortsätter. Vi är sjuka alla 3, men snacka om att det kan yttra sig olika. Jag har mest symptom, med min hals, kraxiga röst, svullna lymfkörtlar, igentäppt och snorande näsa. Lilleman är snorig, men klarar sig om han får lite näs...

Av Ninni - 24 februari 2014 21:11

Jag förstår inte vart tiden tagit vägen, är det verkligen 6 månader sedan vår lille gosse kom till världen?! Från sin födelsevikt på 3320 gram och 49 cm lång, till att väga 8520 gram och vara 70 cm lång vid 5 månader. Vad han väger nu och hur lång ha...

Av Ninni - 21 februari 2014 12:34

Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundDag 3 – Berätta om din hunds rasDag 4 – Din första hundDag 5 – Andra husdjur i ditt livDag 6 – Renrasig eller blandras?Dag 7 – HundsportDag 8 – Har...

Av Ninni - 21 februari 2014 11:32

Eftersom det sällan finns tillräckligt med tid varje dag för att sitta ner och skriva blogginlägg, slår jag ihop kvarvarande dagars inlägg och gör två delar utav det istället.   Dag 1 – Presentera mig självDag 2 – Presentera min hundD...

Om mig

Mitt namn är Ninni och jag är 25 år gammal. Gift med Kristian 28 år. Bor med vår son och våra två hundar i Kumla.

Birk

Född 2013-08-22, kl 13:55.
3320 gram och 49 cm lång.

 

Vårt underbara hjärtegryn!   

Grim

Meders GoldDog Chinwendu "Grim"
Född 2010-04-12
Staffordshire bullterrier, hane.

 

Pratglad som få och en riktig hussegris.   Har sedan okt -13 problem med sina klor och trolig diagnos är SLO.

Evi

  Meders GoldDog Divinium Liv "Evi"
Född 2011-06-03
Staffordshire bullterrier, tik.

 

Mattes lilla fröken och väldigt förtjust i sin nya lillebror. Även hennes hälsostatus är inte helt i topp, med D-höfter.

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards